Tänään tutkailimme oppilaiden kanssa päivän Etelä-Saimaata. Annoin oppilaille pareittain tai pienissä ryhmissä tehtäväksi etsiä lehdestä heidän mielestään mielenkiintoisimman artikkelin. Tämän jälkeen oppilaat ottivat artikkelista kuvan Ipadilla ja lähettivät sen Showbien kautta minulle. Kasasin kuvat Explain Everythingin kautta samalle dialle ja kävimme niitä yhdessä läpi.

Tänään tutkailimme oppilaiden kanssa päivän Etelä-Saimaata. Annoin oppilaille pareittain tai pienissä ryhmissä tehtäväksi etsiä lehdestä heidän mielestään mielenkiintoisimman artikkelin. Tämän jälkeen oppilaat ottivat artikkelista kuvan Ipadilla ja lähettivät sen Showbien kautta minulle. Kasasin kuvat Explain Everythingin kautta samalle dialle ja kävimme niitä yhdessä läpi.

Sanomalehti luokassa herätti jälleen tunteita puolesta ja vastaan. Toisia ei tahtonut lehdessä kiinnostaa, kuin korkeintaan sarjakuvat ja toiset taas kertoivat selaavansa lehden päivittäin. Tai ainakin otsikot. 

Lähetetyt artikkelit asetettiin taululle opettajan Ipadin kautta ja mm. nuorten puhekieli herätti keskustelua. Lisäksi joku huomasi kertoa, että Lappeenranta on syytä ympyröidä sääkartasta.

Lisäksi kävimme joitakin uutisaiheita lähemmin läpi zoomaamalla lähettetyä artikkelia.

Tämän jälkeen mietimme, millaisiin kategorioihin uutiset voidaan lajitella ja jaottelimme niitä taululla uutisaiheiden mukaan.

Etsimme myös erilaisia verkkolehtiä ja monet totesivatkin, että uutiset luetaan nykyään suoraan netistä.

Lopuksi kotitehtäväksi jäi kirjoittaa ja toteuttaa Ipadilla oma otsikoin ja kuvin tehty uutinen, jostakin itseä kiinnostavasta aiheesta.

 

Samuli